Świadome Wibracje – polifoniczne tradycyjne pieśni z Gruzji
warsztaty z Frankiem Kane
Otwarte dla wszystkich zainteresowanych rozwijaniem potencjału swojego głosu. Wcześniejsze doświadczenie w Gruzińskiej Tradycji Śpiewu nie jest wymogiem!
22 lutego 2019, piątek 19:00 – 21:30
23 lutego 2019, sobota 10:00 – 18:00
24 lutego 2019, niedziela 10:00 – 17:00
miejsce – Wrocław, Klub Pod Kolumnami
cena: 420 zł (całość)
rejestracja – Olga drogaglosu@gmail.com “Świadome Wibracje”
***
Frank Kane jest mistrzem w pracy z głosem. Studiował gruzińskie pieśni polifoniczne, muzykę i kulturę, a także rezonans energetyczny i powiązanie ciała-umysłu. Frank opracował charakterystyczne podejście, używając tradycyjnych pieśni gruzińskich jako medium ekspresji wokalnej i ścieżki samopoznania i eksploracji; jego praca otwiera przestrzeń na przekształcanie wzorów, które ograniczają głos i prowadzą nas poza znajome.
Oto, jak opisuje swoją pracę:
Frank Kane – Głos w wibracjach
Od 32 lat uczę się, śpiewam i uczę gruzińskich pieśni. Jestem wciąż tak oczarowany repertuarem, jak wtedy, gdy go odkryłem, ale moja praca pedagogiczna zmieniła się w ciągu ostatnich 14 lat.
Zainspirowany “niewidoczną techniką” używaną przez gruzińskich pieśniarzy, czyli sposobem, w jaki śpiewają, nie będąc w stanie tego nauczyć ani prezentować jako czegoś oderwanego od ich pieśni, uczę ludzi jak zbliżyć się do energii i sposobu śpiewania które słyszymy w gruzińskich pieśniach tradycyjnych.
W miarę postępów mojej pracy zdawałem sobie sprawę, że podstawowe zasady nie są specyficzne tylko dla gruzińskiej tradycji, ale raczej uniwersalne, dostępne dla wszystkich ludzi, którzy zdecydują się podążać w tym kierunku.
Przede wszystkim wiąże się to ze świadomością, w jaki sposób ciało działa i może rezonować w procesie mówienia i śpiewania. Nadaje to znaczący wymiar naszemu doświadczeniu jako śpiewakom oraz temu, co postrzegają słuchacze. Nie jest przesadą stwierdzenie, że części naszego ciała mogą i mają swoje własne “głosy”.
Moje warsztaty zwykle obejmują ćwiczenia z wibracją i uczeniem się (do) trzech gruzińskich piosenek, które następnie służą jako “laboratorium” do indywidualnych i grupowych ćwiczeń wokalnych i eksperymentów, aby zobaczyć, jak można doświadczyć zasady wibracji i w jaki sposób może ona wzbogacić śpiew grupowy.
Celem nie jest próba zabrzmienia jak Gruzini, indywidualnie lub jako grupa, ale raczej poprowadzenie każdego człowieka do szerszego zrozumienia własnych zasobów wokalnych i zrozumienie, że narzędzia inspirowane gruzińskim śpiewem mogą być stosowane przez wszystkich – do tworzenia śpiewu solo i w grupie – i że śpiew może być bogatszy i bardziej satysfakcjonujący.
Zasady te są zgodne z każdym stylem śpiewu i będą szczególnie przydatne dla osób i grup uczących się i śpiewających a cappella oraz ustną tradycję polifonii.